Фестивалът EXIT, едно от най-мащабните и посещавани музикални събития в Европа, празнува своята 20-а годишнина този юли в емблематичната за него Петроварадинска крепост в Нови Сад. Отличен два пъти за „Най-добър голям европейски фестивал“ и с 200 000 посетители на издание, EXIT вече е истинска музикална институция, която не само привлича фенове от цял свят, но има силата и влиянието да открива и утвърждава нови талантливи съвременни музиканти и групи.
„От самото начало българската публика е една от най-многобройните на фестивала EXIT. Ето защо решихме да дойдем в България. Радваме се и се гордеем, че SUNLAND става част от семействoто на EXIT и това лято ще празнуваме и ще прегърнем живота след всичко, случило се през последните 15 месеца. Емоцията и енергията ще бъдат невероятни и ще бъде запомнящо се изживяване“, каза Душан Ковачевич, основател и главен изпълнителен директор на EXIT фестивала.
Две седмици след фестивала в Нови Сад, Сърбия, световни музикални звезди и български изпълнители ще взривят плажа Перла край Приморско с тридневен музикален маратон – SUNLAND, който ще бъде съпътстван от многобройни допълнителни активности и преживявания. Българското издание на ЕXIT – SUNLAND – обещава да пренесе у нас неповторимия дух на оригиналното събитие и да превърне плаж Перла в най-важната парти точка на Черноморието това лято. В самия му разгар – между 29 и 31 юли – SUNLAND ще предложи завършено денонощно преживяване за музикалните фенове.
За решението на организаторите да изберат именно България за нова сцена на световния фестивал повлиява и високата оценка на Перла като отлична локация с подходящи природни и инфраструктурни дадености за развитието на музикално събитие.
Организатор от българска страна е компанията „Баштаг“. Компанията продължава своето развитие с продуцирането и организацията на фестивала.
„Погрижили сме се за комфорта на всеки посетител – капацитетът на местата е над 15 000, сцените ще бъдат 4, осигурен е мащабен паркинг и уникална VIP зона, в която гостите могат да се насладят на кулинарните изкушения на шеф Андре Токев“, коментира Лъчезар Захариев, собственик на организаторската компания.
Партньор на фестивала в България е Световната здравна организация, UNICEF и Европейската комисия в България като част от кампанията „Прегърни живота“, която има за цел да насърчи ваксинирането срещу COVID-19.